2011. november 16., szerda

LACKÓKÉPEK PÓLÓRA, A RÉGI "MI" ÉS EMLÉKEK TÖMKELEGE KÉPEKBEN (IS!)

CSAK TÉGED SZERETTELEK IGAZÁN,LACKÓ,S ÖRÖKRE TÉGED FOGLAK!!!!
AKKOR LESZEK BOLDOG CSAK,HA EGYSZER VÉGRE TALÁLKOZUNK A TÚLVILÁGON!
SZERETLEK,DRÁGA,EGYETLEN KIS KÓCFAJZATOM,S ANNYIRA SAJNÁLOM,HOGY IGY TÖRTÉNT...!!!
BÁR LETTÜNK VOLNA MINDKETTEN BÖLCSEBBEK,BÁR MARADTUNK VOLNA EGYÜTT!
NEM BECSÜLTÜK EGYMÁST ELÉGGÉ,
S E VÉGZETES HIBA MÁR JÓVÁTEHETETLEN...
MARAD A REMÉNY...

**********************************************************************************
AKI KERES, TALÁL- RÉGI -ÚJ SZÖVEG LACKÓRÓL EGY BLOGBAN!


Oi-kor Oi-kor beütöm netem keresőjébe aszilagyi laszlo ill.szilagyi lacko szavakat.,s várom,-minrt a szerencsejátékos!-hogy mit dob a gép.
Ma egy eddig még SOSEM olvasott irást találtam egy idegen blogban-LACKÓRÓL!
Pedig már NEM a legújabb:2007 márciusában iródott."vartam"a blog cime,ez a linkje:
http://vartam.freeblog.hu/archives/2007/03/


Ez meg a beirt szöveg:

  "művész

annak idején a saját bajaim miatt elsiklottam - itt a blogon mindenképp, de amúgyis valamelyest - egy gyászos hír felett. biztosan mindenki látta, sokakat megbotránkoztatott már pusztán a punk öltözködési stílusa vagy akár az extravagáns frizurája. lila nadrágban, bakkanccsal a lábán, belőtt piros séróval, láncokkal az oldalán - nem átlagos látvány első ránézésre. mitöbb, másodikra sem, de soha nem is akart ő átlagos lenni, inkább szembehelyezkedett az átlaggal.

lackóról beszélek, talán már ráismertetek. a társadalom kivetette magából, mint a mást, amit már nem bírhat el. sosem fogom azt felfogni, miért vetnek meg az emberek nem romboló tényezőket. ami nem rombol, az színesít, erre már rájöttek koppenhágában is. aztán annak rendje és módja szerint megszüntettek egy alternatív mozgalmi központot. kit érdekel... a társadalom meghozta a döntést. laca is döntött, immáron véglegesen, végzetesen. örülnöm kéne, hogy ilyen szuper világban élek, ahol mindenki döntésképes. csakhogy beteg döntéseket csak beteg világ gyermeke szülhet.

nem akarok szenvedni a megfelelő szavak keresésével - bár ezt csináljuk egész életünkben. most talán nincsenek is megfelelő szavak, ezzel védem egy picit magamat. halála előtt egy-két nappal találkoztam vele a várban. messziről céltalannak tűnő bolyongást láttam egy megszokott figura vezetésével. éjszaka volt és kurvahideg, megpróbáltam néhány jó beállítással lőni néhány képet. odajött hozzám, megnézte az lcd kijelzőt, majd hümmögött egyet, milyet talán déry tibor szokott. próbáltam megemészteni, mi is történt, de ő már közben tovább sétált. aztán révbe ért."


**********************************************************************************


Fiksön nagyon jó barátnőnk volt-nekem most is az,bár pár évig sajna nem taliztunk,mert Pestre költözött.Azelőtt rengeteget jártunk össze,mi 3-an,eljártunk bulizni,ki a temetőbe,ahol vörösboroztunk és a sirokon táncoltunk,szemerkélő esőben...egyedi atmoszférája volt a dolognak.Sokat feljártunk Fiksönhöz,akkor még a lakótelepen lakott-még esküvője ELŐTT-jó kis Stephen King -meg zenés vidiket nézni.
Ha 3-an megjelentünk valahol-Lackó,szokásos punk stilusában,leborotvált szemöldök,élénkpiros "belőtt"haj,bőrszerelés,szegecses éXerek.,én,vad Kleopátra-sminkemmel,testhezálló "kurvás"öltözékbe,fehér púderral,hosszú parókával.,és Fiksön,fehérre meszelt arccal,vad vámpirella-sminkkel,turbánnal és vörös műhajkoronávanl,hosszú,fekete boszi-ruhában,-akkor "borultak"az emberek.Azt hitték,Lackónak 2 csaja van/ebben egy picit volt is valami...!/meg hogy Fiksön+én tesók vagyunk./nos:lelkileg MINDENKÉPP!/Jó kis 3-ast alkottunk !
Szép volt-jó volt-már a múlté....
Mindenképp jó időszak volt,csak akkor még nem tudtuk... 


**********************************************************************************

ILYENEK VOLTUNK....

Ime,2 régi kép-Lackóról+rólam!Olyan 1993 körül készülhetett...
Ez elég nagy kuriózum,mivel nem sűrűn látni képet mondjuk rólam, mikor még nem voltak tetkók+piercingek az arcomon.,és Lackó is még elég "szolid"fiatalember volt a későbbi korszakaihoz képest...bár ez akkor is sűrűn változott,hol tarajat hordtunk és vad sminket-én-hol kicsit visszafogtuk magunkat,no persze a testem többi részén már voltak tetkók és a bal fülem végig volt "lőve"fülcsikkel!
A 2.fotón megint más az "image"!




















































RAMMSTEIN:SPIELUHR/ ZENEDOBOZ
          

Zenedoboz
Spieluhr

Egy kis ember csak megjátssza a halált
Azt akarva, hogy teljesen egyedül legyen
A kis szív még órákig vert
Úgy döntöttek, hogy meghalt
Csendben eltemetik
Egy zenedobozzal a kezében

Az első hó betakarja a sírt
Puhán ébresztve a gyermeket
Egy hideg téli éjjen
A kis szív felébredt

Ahogy a fagy megcsapja a gyermeket
Felhúzza a zenedobozt
Egy melódia a szélben
És a gyermek énekel a fölből

[Hopp-hopp lovas]
Angyal nem ereszkedik le hozzá
[A szívem nem ver többé]
Csak az eső könnyezik a síron
[Hopp-hopp lovas]
Egy dallam száll a szélben
[A szívem nem ver többé]
A gyermek éneke jő a földből

A hideg hold teljes pompájában
Hallja a sírást az éjben
Angyal nem ereszkedik le hozzá
Csak az eső könnyezik a síron

Kemény tölgy-deszkák között
Játszik a zenedobozzal
Egy dallam száll a szélben
A gyermek éneke jő a földből

[Hopp-hopp lovas]
Angyal nem ereszkedik le hozzá
[A szívem nem ver többé]
Csak az eső könnyezik a síron
[Hopp-hopp lovas]
Egy dallam száll a szélben
[A szívem nem ver többé]
A gyermek énekel jő a földből

[Hopp-hopp lovas]
[A szívem nem ver többé]

A halottak vasárnapján hallották
Ezt a dallamot a temetőkertből
Akkor kihantolták őt
Megmentve a gyermek kis szívet

[Hopp-hopp lovas]
Egy dallam száll a szélben
[A szívem nem ver többé]
Egy dallam száll a szélben
[Hopp-hopp lovas]
Angyal nem ereszkedik le hozzá
[A szívem nem ver többé]
Csak az eső könnyezik a síron

http://www.rammsteinfan.hu/oldsite/content/dalszovegek/mutter_ni.php


*********************************************************************************

Pár beirás az IWIW-en létrehozott "SZILÁGYI LACKÓ emlékére"  fórumtopic oldaláról:


 Tarjáni Adrienn [Amy]    Link | Válasz erre | szeptember 4., 12:16 |  59.
Sziasztok! Emlékszem mikor festeni tanultam Ágotánál és Hegyeshalminál...mikor már felvettek a művészeti suliba mmodell voltam hogy segítsek a többieknek. Egyszer bejött Laci festeni...engem festett. Nagyon furcsa kép lett  oda akarta adni a képet amit csinált, de nem fogadtam el. (nem ismertem fel) Utána mondták a többike hogy ki is ő. Úgy hogy majdnem lett tőle egy képem. Késöbb miután megtudtam hogy milyen nagy művész sokszor találkoztunk kocsmákaban  egyszer 100 szögek álltak ki a fejéből..pillanatragasztróval ragasztotta felé őket  másnap mikor újra találkoztunk tele volt sebbel a feje  letépdeste a szögeket  Kár ezért az emberért!

Bede Doren Gyongyver [Sweeti...    Link | Válasz erre | augusztus 21., 00:12 |  56.
Szia Zoe!En csak latasbol ismertem Lackot,de emlekszem akarhanyszor lattam nem az o kinezete dobbentett meg,hanem azok az emberek akik ugy neztek ra mintha foldonkivuli lenne.Szornyu,hogy az emberek milyen kegyetlenek es igaz nem tudom az okat amiert ez a csodas muvesz elvette a sajat eletet,de gondolom nem kis szazalekban koze van az emberekhez,akik pokolla tettek az eletet.Es ime,megint az ostoba ember gyozott.Most lattam eloszor a kepeit es most jottem ra igazan mit vesztett Magyarorszag.En mar regen feladtam a harcot,inkabb orszagot valtottam.Oszinte reszvetem,nyugodjon bekeben!

Bertók Katalin [Baba,Geszten...    Link | Válasz erre | augusztus 17., 16:05 |  54.
Milyen érdekes,amíg élt nem volt jó senkinek,most hogy odaát van mindenki  hogy megbecsüli!Szerintem minden ilyen ember szégyellheti magát!!!Az embereket addig kell értékelni(főleg)amíg velünk élnek,velünk vannak...addig kell őket szeretni,és szeretet adni,mert miután meghalt már nem tudja élvezni azt ,hogy bárki törődik vele.Ennyi a véleményem

Berkes Viktorné [Kata]    Link | Válasz erre | július 23., 13:36 |  40.
Nem ígértél semmit,mégis becsaptál,kedves barátom.Azt hittem,velem leszel végig ezen a földi kiránduláson.Elindultál titkos ösvényeken,nincs vissszaút.Így mi mást tehetünk?Kiutat keresve bolyongunk nélküled ezen a világon,kedves barátom.

Horváth Szilvia Judit [Szisz...    Link | Válasz erre | július 1., 19:21 |  29.
Lackó egyszer egy képet akart eladni nekem. Egy kutyás képet. Nyüglődő gyerekemmel, bevásárlószatyrokkal a kezemben próbáltuk nyélbe ütni a dolgot. Azt mondta, hogy a kedvenc kutyájáról készítette. Végül annyira sajnálta már a képet, ráadásul nálam alig maradt pénz, lemondtam a vételről. A végén már nekem is úgy tűnt, hogy mégsem adná el. A férjem már akkor mondta, hogy szerinte hülyeséget csináltam, akárhogyan is meg kellett volna vennem. Aztán én is megbántam, és vártam a legközelebbre, hogy majd biztosan lesz alkalmam arra, hogy vegyek tőle, mert biztosan egyszer értéke is lesz, és én is támogathatom a művészetét. Sajnos erre már nem került sor ... Iszonyatosan mérges voltam rá, amiért megtette azon a februári a napon azt, amit szerintem nem kellett volna, de látom, hogy Lackó nem egy múlandó ember. Ő velünk lesz. Szerintem sokan vagyunk, akiknek vannak hozzá kötődő élményei. Nos, ezekkel az emlékekkel talán életre is kelthető lesz az a bronzszobor.

Hok Anita    Link | Válasz erre | június 21., 13:48 |  22.
en egyszer szerintem tole kaptam egy lila szalagot a bicajomra  legalabbis fent voltam  a Varban valamilyen szabadteri eloadason, a bicajt kicsit lejjebb hagytam, kozben lattam ot elmenni arra, es mire visszamentem a bicajhoz, volt rajta egy lila szalag. szerintem o volt  egy ideig ugy bicikliztem, pont illett hozza, fekete-lila bicaj volt.



**********************************************************************************

EXPRESSZIV TERMÉSZET

ÚGY siettem a kisboltnál lévő postaládámhoz,mintha az első randim lett volna....MEGJÖTT a várva várt,általam még sosem látott riportfilm elhunyt férjemről,Lackóról, DVD-re másolva....

...és mostmár nem számit SENKI és SEMMI!
NAGYIVBEN leszarom a hülye gyöpi beszólókat,a sok intoleráns barmot, az egyéb anyagi vagy privát problémákat: LACKÓ ERŐT ADOTT!!!ÉS NEM JÁRATHATOM LE ŐT AZZAL HOGY EMBERSZÁMBA VESZEK BÁRKI MÁST!!!!Vagy bárki véleményét is kom-Oi-an veszem.

Először sirni kezdtem, ahogy ott vonult a filmen lakása utcáján, ismert "széllel szemben"-stilusú imbolygó nagy lépteivel,szivta cigijét ,pislogott gyönyörű sűrű szempillás szemeivel és magyarázott...majd szelleme a fülembe súgta:-"Jaj Maciiii,nehogy sirjál már nekem...!!!Mackó...!"

Erre abbahagytam. JÓ volt látni őt:fekete szarvakba lőtt punkfrizurával, tarka harisnyaként feszülős szűk naciban,szegecselt bőrdzsekijében,szeges karkötőkben,ahogy ellentmondást NEM tűrően elmondta véleményét emberekről,művészetről,a városról....extravaganciáról.

-"Lehet borulni rajtam miután gallyra tettek.....majd a művészettörténészek elemezgetik dolgaimat jó pénzért.....aki felvállalja önmagát azt jobban útálják kishazánkban.... a had ne mondjam milyen szinű 5 ágú csillagjaikkal...a vöröscsillag eredetileg egy állatka a tenger mélyén nem politikus volt.....nem mondom meg mivel lövöm be a hajam mert a mindenféle kiskurvák lekoppintják.....a művészkedés és a kőkemény művészet közti különbséget kéne végre meglátni......."-stb.stb.

Lackó már életében olyan volt mint egy szép túlvilági démonherceg. 
Még mikor vidám volt is volt benne valami...tragikus. Mint akit meg szeretnél tartani,védeni de nem lehet...valami VÉGZETES, sorsszerű, véres fatalizmus, az elkerülhetetlen drámai véggel,- de ez igy jó. 

Sötét romantika a végzet küszöbén...nyirkos föld hivogatú hűssége,(hűsége!?)olajfesték és bőrszerkó illata teliholdkor a régi város kanyargó macskaköves utcáin....most VILÁGOSSÁ vált hogy ő UGYANÚGY él csak más dimenzióban.
Ilyen ember nem hal meg csak átalakul. Mostmár nem bánthatja senki...nem árthat neki ez az ocsmány gyöpi világ, ő már ÖRÖK és halhatatlan!
Nem menyország, NEM pokol-UGYANÚGY itt van ,sétál az utcájában, bemegy kedvenc helyeire,járkál lakása üres kisérteties falai közt- csak épp test NÉLKÜL.
Lackó megrekedt e világ s a túlvilág közt és rám vár. Majd ha egyszer engem is elkaszál a halál, ő lesz az ELSŐ akit megpillantok- megfogom kezét-ujjaink kúszónövényként összefonódnak majd-és SOHA SOHA TÖBBÉ nem választ el SENKI&SEMMI!

Ebben az életben sajnos NEM sikerült együtt maradni-s ebben MINDKETTEN hibásak voltunk. Az a megátalkodott "tűzló"/kinai horoszkóp/természetünk....de az elválás csak ÁTMENETI-s ez éltet,ez ad erőt hogy fessek,hogy AZÉRTSE alkalmazkodjak a seggfej köpködős kispolgárokhoz-ahogyan ő sem tette.

Halálában is punkherceg volt,mindamellett,szuperművelt festő. Ott feküdt,némán a koporsóban,s némasága megszégyenitette a temetésétre eljött embereket....szempillái alól picit előcsillant egyik szeme - NEM volt fénytelen hullaszem!- arca békés volt, mégis valamiféle...konok bánattal szája körül. Nyakán látszott a lila folt, az akasztás nyoma, de bőrdzsekije eltakarta a boncnok által rajta elkövetett gyalázatot...megfulladt,széttrancsirozták drága kis testét, mégis méltósággal feküdt ott, mint egy alvó undergroundkirályfi.
Szép volt és halhatatlan.
Hogy is szokta mondani,mig élt!?
"Ütközünk még,Maci! Dübörgünk még!"
Dübörgünk, hát!Halhatatlan angyali démonhercegem "odaát"!

Amúgy, NEM  tudom,egy 7 hónapos hulla milyen állapotban van...de az BIZTOS hogy NINCS az az élő ember e földön aki szebb,vonzóbb ŐNÁLA- még most is,mikor már feketévé rothadt húsából termetes sárgásfehér pondrók lakmároznak,s ajkai közül mindenféle csúszómászó dögbogár mászik elő!
Rothadó testének szaga illatosabb a legfinomabb Aftzershave-nél,s a massza mi egykor teste volt kivánatosabb a legizmosabb férfitestnél is.
Egybeolvadnék vele a koporsóban,csontjait ellopnám hogy hazahozzam s velem légyen MINDÖRÖKRE!
De CSITT:ÜTKÖZÜNK még!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése