2011. november 13., vasárnap

Ez + az -Lackóról!

07-07-27
// zoé // 2007. júl. 27. 17:35

Július 26.-án,csütörtökön,este fél 8-kor kezdődött a Debreceny Zoltán képzőművész által SMS-ben meghirdetett "flashmob"/villám-akció/a februárban elhunyt Lackó emlékére.
Azok az emberek,akiknek van otthon Lackó-festményük,ill.rajzuk,eljöttek a helyszinre.az Óváros téri Antikvitás előtti placcra,az utcafrontra-és ki-ki vérmérséklete szerint kiállt,a képet tartva,vagy nekidöntötte képét a falnak illetve egy-egy falból kiugró peremre állitotta.,de volt egy kép festőállványra téve is.
Az antik kirakatában egy Lackó-portré,keretben,fekete gyásszalaggal ellátva.Előtte ,egy papiron,filccel ráirva a következő találó Szilágyi Domokos-idézet:
" Nem lettem angyalka
Ördögöcske inkább,
Sztaniolglóriás,hercig..."
Az emberek jöttek-mentek az Utcazene Fesztivál keretében,hatalmas tömeg hömpölygött végig a téren,meg-megálltak,kérdezgettek,-volt,aki megkérdezte:mennyiért eladók a képek!?Természetesen,egyik sem volt megvásárolható...
Szépen sikerült.Nem volt benne giccses sallang,édeskés,álszent mű-gyász,sem szomorú áhitat.Inkább néma tisztelgés a hatalmas zseni előtt...
Aki egyben örökké a mi "ördögöcskénk",punk-krampuszunk marad...!
Meghalt Lackó-ÉLJEN LACKÓ!
Művészeted ÖRÖKKÉ él!!!!
 fotók megtekintése ITT:

07-07-26
// zoé // 2007. júl. 26. 1:47
 végzetes szerelem...
 Sid a SEX PISTOLS gitárosa volt,Nancy prosti és a csaja.A kapcsolatot az együttes nem nézte jó szemmel,de Sid nem tágitott botrányos barátnőjétől.
 Kábitószer-mámorban fetrengve,végül Sid megkéselte Nancy-t.Vagyishát...Sid mellett találtak rá,vérbe fagyva,Sid vadászkésével a testében.De a körülmények még mindég nem 100 %-ig tisztázottak...
Sidet lecsukták,de óvadékkal szabadlábra helyezték.A tárgyalást már nem élte meg:'79 február 2-án éjjel meghalt heroin-túladagolásban....
Bizonyos hirek szerint,neki már NEM volt ereje beadni magának a lövést,és anyja-aki hippy volt és szintén függő!-"segitett"neki-direkt több mennyiséget töltve az injekcióstűbe,hogy Sid meghaljon és ne kerüljön 25 évre sittre Nancy meggyilkolása miatt....
Nos,Lackó & az én kapcsolatom NEM ilyen volt.Annyiban voltunk mi Sid és Nancy,hogy imádtuk egymást-voltak botrányos éveink-narkót is nyomtunk.,igaz,csak szipuztunk,-más,kemény drogot sosem.De mivel mindketten heves természetű "tűzlovak"(kinai horoszkóp!)voltunk,ha vitáztunk,az olyan volt mint egy hurrikán.Piti marhaságokon tudtunk "HALÁLOSAN"összeveszni,verekedni,én széttéptem a képeit meg vagdostam magam,ő bedurvult és irtózatos bunkón tudott viselkedni.
Sértegettük egymást -holott SZERETTÜK! 
1 nap múltán meg,megint IMÁDTUK egymást & világmegváltásra törekedtünk...!
Végülis,SOSEM fogtuk fel,MENNYIRE ritka dolog az életben,hogy az ember ENNYIRE megtalálja a másik felét.,azt,aki neki elrendeltetett.Mindketten keményfejűek & makacsok voltunk.
Mire rájöttünk /volna/már túl késő volt.....én lenyugodtam,ő egyre jobban elrugaszkodott a valóságtól.Vártunk valami csodára,én passziv voltam,ő türelmetlen és forrófejű.
Az élet meg egyre komplikáltabbá tett mindent,mindenki részére... 
Mig végül az a kegyetlen februári éjen a telihold fényében a démonok megtették dolgukat...
S igy mindkettőnk sorsa elrendeltetett! 
Sid és Nancy kapcsolatáról készült egy film is.A film végén,Nancy már halott,Sid kiszabadul a böriből,és egy kietlen gyártelepre sodródik,valószerűtlen kopár környezetbe,ahol kis rappes négergyerekekkel táncol,hosszú,fekete kabátban.A discozene ütemes ritmusai hirtelen szelidre váltanak.,a távolban taxi tűnik fel.Lassan közeleg Sid felé és túlvilági fényt bocsájt ki....mikor Sid benéz a hátsó ülésre,Nancy-t látja ott ülni,esküvői ruhában...beszáll mellé,és összeforrnak egy bensőséges és szerelmes csókban....
A taxi meg lassan elindul velük...el,Siddel...Siddel s az ő Nancyjével...egyenesen a túlvilágra!
Én EZT a részt MINDÉG kettőnkre értettem,mikor Lackó még élt,akkor is.Mikor már nem vele éltem-akkor is!
Ő is mondta Oi-kor hogy mi vagyunk Sid & Nancy.John /Lennon/és Yoko.Josephine & Napoleon.Frida Kahlo & Diego.
Nagy szerelmek,mik feledhetetlenek...örökre.S a mennyben köttettek,még ha pokoli vége is lett egy-kettőnek!!! 
Lackó és Zoé.Sid és Nancy.Dübörgünk mi még együtt-"ODAÁT!"
Lehetek én még boldog,nélküle.Lehet kapcsolatom is,és élvezhetem az életet.
AKKOR IS halálom után ott fog várni a túlvilág kapujában...megfogjuk egymás kezét,és vadul rohanunk át a nedvzöld réteken,az ÖRÖK együttlét felé...mit SOHA-SOHA senki többé el  NEM téphet!
És ott lesz az összes többiszerettünk is,velünk.Már aKIK HOLTAK.
s HA LÉTEZIK REINKARNÁCIÓ,BIZTOS  HOGY KÖZELI BARÁTOKKÉNT,TESÓKKÉNT VAGY ÚJRA SZERELMESPÁRKÉNT,TÁN SZIÁMI IKERPÁRKÉNT SZÜLETÜNK ÚJJÁ!!! 

KKéső éji gondolatok....


A halottakat el kell engedni…A halottakat el KÉNE engedni…
A halottamat ESZEMBEN SINCS elengedni! NEM!!!
Mert kurvajó a szellemével!
Itt ülök az asztalomnál és épp végignéztem a neten az összes Lackó-kedvenc zenét,képeket róluk,töltöttem le pár számot is-még egy e-mailt is küldtem az EINSTÜRZENDE NEUBNAUTENből BLIXA BARGELD honlapjának cimére…nem mintha várnék választ,oh nem,csak egyszerűen: MERT!
Mert Lackó egyik kedvencei (voltak) és mert zenéjüktől LACKÓMŰTEREM –ATMOSZFÉRA lesz a szobámban ami megintcsak KURVAJÓ és inspiráló!
PRODIGY, az énekes a FIRESTARTER videójában,-mintha Lackót látnám.
Nemhiába csipte pont EZT a klippet! Néha rá is játszott…
Idő már NINCs körülöttem,az MEGSZŰNT,már beléptem a módosult tudatállapotba,nem szerektől,NEM is piától,egyszerűen,az éj mindég ilyen,pláne ha Szilágyi Laci szelleme lengi körül az embert… Vagy inkább körbePOGÓZZA…!
Most úgy érzem,oly könnyeden ellibbenhetnék vele,át oda ahol ő van most,de ez tabu mert még nem jött el AZ IDŐ!
Ami nem zárja ki hogy pár év elteltével én is ugyanúgy mint ő,nem mintha hajlamos lennék rá,de ő megszabta a jövőt.
Éreznem kell amit ő érzett,AKKOR,még ha 80 évesen is,de…muszáj.
Vagy hát,mégsem.Mindnyájunknak megvan az útja…
Nekem ő egy mély-éji herceg,súlyos fekete tükörbársony köpönyegben. Szél hátán lovagol és esőben zúdit ránk expressziv hidegzuhanyt.Sokkterápia az ébredéshez. Lackó,-Lackó!!
Forró nyárban belémolvadj., Hideg télben lelkembe fagyj! Dermedt zuzmó –forró pára. Zoénak LACKÓ a párja!
Igen, igen.Hozzá imádkozom holmi istenek helyett. Őrangyal se kell-hisz ott van Lackó!
Életében oi-kor ELVISELHETETLEN volt. Ezt KÁR tagadni. Halálában remélem,csak a JÓ oldala maradt fenn…a negativot elvitte az ördög. Végülis,eleget szenvedett önnöm-hallucinációi által… NEM kábszertől,NEM alkoholtól,-hanem rémlátomásoktól,mik pszichéjét gyötörték …unos-untalan.
S ezáltal sokat szenvedtek a körülöttelévők is,kik SOSEM tudták,hányadán is állnak vele… FÉLTEK meglátogatni,mert ki tudja,mikor látta őket szivesen vagy mikor rúgta ki durván.
BÁRMIKOR-BÁRMELY verzió aktuális lehetett!
Nehéz volt veled,Lackó! Nem könnyitetted meg annak a dolgát,ki szeretni próbált,s ki szeretett.
Azért bánom,hogy nem becsültük meg egymást eléggé! Ez KÖLCSÖNÖS volt… Ha megértetted volna,mit jelentesz nekem,sosem kötsz nyakadba gyalázatos hurkot…(ENNYIRE nem ismertél!?Csalódtam benned!!!A rosszat mindég elhitted:a jót SOSEM. TE tudod,mire értem…!)
Ha megértettem volna,milyen magányos vagy,SOSEM hagylak el… Egyforma önző „tűzlovak”vagyunk…addig feszitjük,-feszitettük!- azt a kiba**ott húrt…! Míg már késő…
De mi a halálon túl is egymásra tudunk találni!
ÜTKÖZÜNK MÉG-odaát!!!!! 


07-07-08
// zoé // 2007. júl. 8. 14:26

Részlet Lackó szövegeiből:
"Selyem-pofonjaiban burkolózva oltja haramia-gondolatát az eltávolodott űr-tok-ban az ember nélküli holt mosoly,-de emlékedben sem volt pontosan az a távolitó hülyeség,mi adhatja csendnyi-orditását a szemétládába….
Elfeledhetetlen örök,mert úgyis úgy neveti ki magát ahogy borul a portalan termék-oltott szentség!
A nyitott csukódás öröm-dallama…
Várom,de nincs-eléd sem szól már-hol is volt az energizált lakat.
Pofánbasz a kék hajad-lenyitott cippzárod-én beakasztom a hal elemi fordulását.
Hol van az a talált hűtlenség melyet már csak az istállóban csapkod a tetves kovács-hogy nem lehet kiröhögni a közös nélkülözhetetlen bánatot.
Miért lopták el a homokból robbantott jégszikrát?
A megtébolyult teljesség hiányára baszod szabott arcod báját-a gecivel pörkölve-a semmi brancsában a nemlétező parasztságban-Ne bántasd magad-egy geciért
Halálian barom!
Ha a válasz csattan a béke autonomiája is lehet ártalmatlan raziális elégtétel!
Szemérem-nélküli köcsögség
Hamisittatni mindenséged lerenovált mindennapiságát….
A lány-álom gyáraiból kolbász hömpölyög,dobálják keritéseit a gyerekek sörrel,miket egy kukáért kaptak cserébe a matracos cigarettaégetőtől.

Gyenge az illat-erős a kép
Kikészült rocker a TV-be lép!
Ropja táncát a miller
De csak hiszi hogy van még Hitler.
De csak alszik a bagázs…
Mindenki igy jár ott…
Ha rátalál a tolvaj-bot
Nem kell nekünk hiradás
A fejünkben is van darázs!"

07-07-04
// zoé // 2007. júl. 4.
Tegnap 5 hónapja,hogy elment.Pár haverral megnéztem az m1-en sugárzott "THEMA"c.műsort  videóról,ami egy kis riportfilm volt a Lackóról+rólam.
NEM éreztem fájdalmat.Mert,nem úgy tűnt,mintha egy elhunyt embert látnék vidin,hanem mintha még mindég élne,bármikor betoppanhatna.Fura...
Egy PILLANATRA beugrott egy hatalmas kétségbeesés,hogy többé nem ölelhetem át-ez az érzés.Hogy megfoghatatlan,mint marokba zárt viz vagy homokszemcsék....
Ime egy Lackó-sztori,amit kedves barátném,Judit irt Lackó emlékére,átküldte e-mailen én meg beteszem ide...!

BOGNÁR JUDIT Lackóról....
 Válasz 
judit.bognar bognar 
saját magam részére
részletek megjelenítése
 "N


// zoé // 2007. júl. 9. 0:56
Agy LAckó rajongó voltam mindig, ez bátoritott fel arra, hogy megkérjem, fesse meg a portrémat a férjem 50.szülinapjára, amit azonnal el is vállalt,miután megtudta,hogy egyazon napon, október 17-én van,mint NEKI is.
 az alkotás alatt, rengeteget beszéltünk, vagyis inkább Ő beszélt, a művészetről, festészetről, alkotókról, és Én ittam a szavait,mint egy gyermek és csodálattal figyeltem az ecsetkezelsését és az arcát amit áthatott a lelkesedés.
Nos igy ismerkedtünk meg és még mindig tartogatott meglepetést az udvariassága a figyelme, mivel elötte valónap meghivott ebédre a munka után.
Ekkor közöltem vele sajnálom, én irtó rossz evő vagyok és ilyenkor a nagymelegben inkább joghurt fogyasztó lettem.
Nos, 4-5 féle joghurt sorakozott friss péksütemények társaságában!!!! Ami megint csak meghatott!!!!
 Ezután ha találkoztunk ,baráti szivélyességgel üdvözölt, tudtam mikor van rossz napja, akkor nem kezdeményeztem vele beszélgetést csak simán bólintottunk egymásnak, tiszteletbe tartva ,hogy most NEM kivánja a társaságot.
Máskor órákat várt a Kossuth utca alján, mivel tudta, elöbb-utóbb felbukkanok.
Majd egy szép őszi délután szintén a Kossuth utca fele vitt az utam, az Endrődi lakótelepre igyekeztem, mikor az Óra alatt haladva meghallottam a Lackó " segélyüvöltését""" IGEN, segély üvöltés, mint at állatoknál,mikor az ember megtudja állapitani , NEM magától kiabál és ordibál, mert igy akar kitünni, hanem mikor BÁNTJÁK, és nincs aki megvédje, mert Őt sajnos a társadalom vagy inkább Veszprém néhány primitiv lakója kitaszitott magából és egyedül maradt muszáj ebben a "dzsungelben egyedül megvédenie magát!!!
Rohantam, ahogy tudtam, és az utca aljában utolértem.
Felvállaltam,hogy lehet eltaszit magától és engem is elküld melegebb éghajlatva DE láttam a szemében azt a fájdalmat amit csak az érthet meg aki ismeri , aki egyáltalán veszi a fáradságot és meg akarja ismerni és elgogadni egy beteg ember magányát.
Borzalmasan magányos volt akkor és legnagyobb megrökönyödésemre, mikor a megszólitásomra megfordult, a szeme azonnal jelezte, DE jó ,hogy jöttél.
Pár szó után, azonnal simulékony "vadmacskaként" szinte dorombolt.
Elég volt egy meleg kézfogás, pár nyugtató szó,kellett is,mert a vadabb dzsungellekók ezonnal a rend őreiért kiálltottak,akik perceken belől odaértek, én biztositottam nincs itt semmi baj CSAk tiszteljék a másságot a zsenit és akkor nem lessz balhé!!!
Gondoltam itt vége is a dolognak, Lacika azonnal ,mint egy gavallér felajánlotta a társaságát,hogy társam lessz utam végéig, azaz elkisér és én nem bántam, valami mindig vonzott ez az ember felé, irigyeltem, hogy Ő mennyivel különb nálam, felválllalja, azt ami és aki!!!!!
Az egyes csemege bolt elötti zebrához érkeztünk nagy egyetértésben, klassz sztorikat mesélve és nagy vigyorok közepette,mikor nekünk pirosra váltott a lámpa  és ekkor következett be a NAGY jelenet,amit egy bunkó alulról feltörő sznob pacák okozott a szőke pláza cicájával.
Jött egy hatalmas fekete márkás autó lehuzott ablakkal és a békésen beszélgető LAckóhoz kikiabált , nagy lenézéssel ,mondván most megmutatom a szőkebutuskának, milyen nagymenő az Ő palija,hogy autóból,mindjárt izom agyuvá tud válni és hirtelen ő lessz az atyauristen.
Laci barátunk persze NEM tétlenkedett, mire feleszméltem, hatalmas ugrással az autó mellett termett, egy nagy rugással oldalba  célozva a kocsi oldalát, megjegyzem, sikeresen célba talált, amit a horpadás,mint mementó tükrözött vissza, ez mind nem elég,haha és autósbarátunk lassuságát jelezve, még egy hatalmas köpet az ipse arcán a bizonyiték ,hogy LACKÓelégtételt vett azon  fájdalmán, hogy nem elég a sértegestés ez a "buzi állat" annó megrendelt töle  a házába egy egész faloldalt betöltő képet amit azota sem fizetett ki.
Látni , azonban ,ahogy a Lackó nyálmintája, beteriti hatalmas ra nött "arcát", amiből az Uristeneztán nem igazán spórolta ki a hájat, szép lassan végig csordokál több ezerforintosra tehető öltönyét!!!!!, kárpótolt engem  és ,mint Lackó kifejtette , ŐT is, a napvégére az "i"-re is pont került.

Innen vidámabban folytatódott utunk és jókat vihogtunk azon, hogy a Lackónak hogy a fenébe fért ennyi "anyag",haha,mert abból aztán nem volt hiány!!!
 Volt még jónéhány vidám percem ezzel az örök viaskodó emberrel, aki talán ha nem itt születik meg vagy ha emberek veszik a bátorságot és NEM a ruhája  és a kinézet után itélkeznek , jobb lenne ez a VILÁG!!!!
Biztos vagyok azonban abban, hoghy azok akik legjobban megvetik a másságot az irigység diktálja érzelmüket,mert biztos van mindegyiknek valamilyen titkos vágya CSAK nem mernek élni a lehetőséggel és valahogy igy vágnak vissza, eetleg zsarnoki énjük igában tartja, hogy a valódi énjüket bátorsággal megmutassák."
07-07-01
// zoé // 2007. júl. 1. 21:49

"Song for the suicide"

(IRTA:az Isteni Zoé.Vagyis ÉN.)
Álmodtál e szépeket…
Ott,-a kötél végén?
Bántad e hogy táncoltál
lent,-a halál szélén?
Milyen volt A pillanat
Amikor ugrottál?
Lepergett-e életed
Mikor ott fent lógtál?
Milyen volt a fulladás:
Élvezetes?Kinos?
Eljött é a megnyugvás
Vagy megbántad-é?Mond,!:-NOS?
S mond meg nékem:mit tegyek…
Várjak e vagy menjek?
Tűrjem még e fájdalmat
Vagy vessek véget ennek?
Odaát majd „ütközünk”
-Honeymoon for ever!
Semmi sem választhat el,
Never baby,-NEVER!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése