2011. december 10., szombat

LACKÓ KÉPESLAPOK, LACKÓKÖNYV, LACKÓ BUDAFOKI HÁZA...STB:

LACKÓ KÉPESLAPOK
"Miklós utca 18"Művészekért Alapitvány az elhunyt Szilágyi László festőművész festményeiből képeslapot készíttetett.Eddig képeslapon megjelent a "JEZEBEL" és "Az Erő Veled Van" című festmény képeslapon.Képeslapoklapok vásárolhatók Veszprémben a Miklós utca 18 sz.alatt a műteremlakásban.
***************************************************************************


KISKÖNYV LACKÓ EMLÉKÉRE
Miklós utca 18 Művészekért Alapitvány:
"2010.évben egy kiskönyv kiadásán dolgoztunk. A könyvben a lakás falfestményeit és az  ajtókon a festményeket fotózta le KOVÁCS ENDRE fotóművész.
 

A könyv szerkesztését Gopcsa Katalin műv.történész végzi.A könyvben megjelenik még az elhunyt művészről több neves iró és költő irása.
A könyv kiadója: MIKLÓS UTCA 18 MŰVÉSZEKÉRT ALAPITVÁNY. (Lackó szülei és rokonok által létrehozott alapitvány)
Tervezett megjelenés időpontja: 2010 október 17 /elhunyt művész születésnapja/ "





****************************************************************************
BUDAFOK!!!
Többször emlitettem már Lackó Budafoki kis házát ahol lakott amikor megismerkedtünk. Ez a ház Lackó édesanyjáé volt, -ő örökölt pénzt s abból vette, -Lackó lakta.
A házat aztán, Veszprémbe költözésünk után eladtuk, s az összegből lett véve a Veszprémi,  Miklós utcai ingatlan, mely most Lackó múzeumként funkcionál s ahol évekig éltünk s alkottunk....
Nos, egy Budafoki forumon sikerült megszereznem a régi Budafoki kisház fotóját- 3-at is!- ami nem sokban változott. Tehát ime, Budafok, Márvány utca, -a ház ahol minden elkezdődött.....













******************************************************************************




KERESZTÉNY- PUNK
Mikor megismerkedtem Szilágyi Lackóval és odaköltöztem Budafoki UNDERGROUND- házikójába, a titokzatos kis rózsakerttel és sajátságos hangulatával mely át volt itatva az ő LACKÓSÁGÁVAL, ő még karizmatikus kereszténynek vallotta magát.,igaz,SAJÁTOS módon.
Hallgattunk keresztény punk zenéket s volt EGY,amire Lackó azt hitte:Lydia Lunch énekli. Erőteljes női hang mely Krisztusról énekel, totál UNDERGROUND stilusban.
Azt a zenét AZÓTA sem hallottam: tehát utoljára 1992-ben.
Azóta kerestem de nem leltem.Egészen idáig!
Ugyanis ,feltettem a kérdést a FACEBOOKra hogy nem e tud erről valaki valamit, s egy régi ismerős belinkelte a számot....
Sirva ,zokogva tudtam csak hallgatni, annyira visszahozta azt az atmoszférát s Lackó műterem hangulatát, Budafokot.A KEZDETEKET!
Ime tehát, hallgassátok szeretettel- Lackó IMÁDTA!


http://www.christianworldwideweb.com/metalcsorcs/Christianimage_Wearehereinthenameofjesus1.mp3


**********************************************************************************


GÉCZI JÁNOS LACKÓRÓL-újraKlikkelj a linkre!




**********************************************************************************


LACKÓ KISKÉPZŐS FOTÓJA


A fotót Tóth Yoka Zsolt tette fel FACEBOOKra.,Szilágyi Lackó a kisképzőn, osztálytársakkal. Katt a képekre ha nagyobban szeretnéd látni.(felső fotón: Lackó jobbszélen,elöl)








*****************************************************************************


RÉGI SZTORIK
A FACEBOOK oldalra feltettem egy régi fotót kettőnkről-Lackó + én-ehhez szóltak hozzá többen: többek közt ZORRO DE BIANCO (Fehér Zoltán) képzőművész, aki személyesemlékeit irta le Lackóval kapcsolatban még a kisképzős-fősulis időkből...
A szöveget bemásolom ide:

Fehér Zoltán 
Én személyesen nem ismerlek, Zoé, de ez a kép sok mindent elmesél. Jól esik rá nézni.
Azt azért el kell regéljem, hogy amikor nyílt napra mentünk a fősulira anno Bodóczkyval, Lackó performensze a Barcsay-teremben volt az, ami végleg a jelentkezés mellé állított.
Na, erről majd mesélek... ;)
Kedd, 6:31 · 
Szilágyi Zoé 
Zorro:Juj mindenképp irj erről...!!!!!

Péter Viktória
Bodóczky Istvánnal?
Fehér Zoltán
Igen, Bodóczky Istvánnal. Ő volt az osztályfőnököm és a rajztanárom is egyben.


Zoé: a Barcsay teremben voltunk éppen, amikor egy piros hajú punk fazon berontott és az egyébként kissé unalmas, klisészerű be- és felvezető szöveget megszakítva, az éppen aktuálisan kiállított képeknek esett. (Mint utóbb rájöttem, ezek Lackó képei lehettek, tehát némi önkritikát is gyakorolhatott, bár nagyobb baja egyik műnek sem lett.)
Sajnos egészen pontosan nem emlékszem már a kinyilatkoztatásra, amit a képek hajigálása közben nyomatékosított, de azt tudom, hogy a radikalizmusa megfogott. Meg úgy általában: hatásos kis performansz volt, élesen szembeállítva a főiskolai tanárok udvarias és (számomra akkor) semmitmondó ömlengéseivel.
Tény, hogy azóta én is jelentősen konszolidálódtam, de akkor ez a Lackó-akció borzasztóan szimpatikussá tette a főiskolát. :)
Csak évekkel később tudtam meg, hogy kicsoda ő.

Nagyjából ez történt...



Péter Viktória
szoval szinten kiskepzo...:)
1 · 



******************************************************************************


GÉCZI JÁNOS irása Lackóról-


Ezt a szöveget Géczi János irta Lackóról

Élt e vidéken hajdanában egy Lackó keresztnevű festő, tőle vásároltam a kék kontúros kétalakos művet, neki ugyancsak sok gondja volt a saját színek nélküli várossal és az emlegetett színekkel. Egyszer-másszor lángveres tarajú pávakék hajjal vonult át a városon, hosszában a Jókai utcán, a Szabadság téren és a sétálónak hívott Kossuth utcán, szokásos útvonalán haladtában mindig sokáig érezhető volt az az alagút, amelyet teste fúrt a levegőbe, illetve a tömegbe. A merészek beszóltak neki, tetoválásai, csatjai, tűi, szegecsei, maszkot utánzó arckikészítése, extrém rongyokból-bőrökből gondosan összeválogatott öltözete ugyancsak megrémítette és feljajdulásra vagy keresztvetésre késztette a város némely lakóját és vendégeit, másokat viszont nem az öltözék egyes kellékei vadítottak meg, hanem, hogy Lackó testét és gúnyáját, mint amikor a bokrokat kerülgető, saját járást keresőre felakad a sok pókháló, rajzok ezüst vonalai és csíkjai tartották egybe.
Mindig szétdűlni kész lelkű volt ez a gyerekember. Öblös hangja, szitkozódó természete is erre utalt, követelőzései ugyancsak. A várossal elejétől végéig, templomgombtól a csatornázásáig adódott baja; lénynek tekintette, akivel összecsaphat, megvívhat, fel sem vetődött benne, hogy nem egyéb az közegnél, használatba vont térnél. Csoda, hogy negyvenegy éven át életben tudott maradni. S ehhez hozzájárult, köszönet érte, a város sokakat istápoló pszichiáter arkangyalnője.Talán egy belgyógyász is, de vélekedésemről a magyar írók, költők és képzőművészek orvosát, a Nap-természetű Csillag József doktort régebben kellett volna megkérdeznem. Ő ugyanúgy öngyilkolóvá lett.
Aztán akadtak, élete utolsó tíz évében, akik megszokták, hogy a csillogó színek szkafanderébe bújt vadember a sörért tenyérnyi rajzzal, a napokra elegendő élelemért szprével fújt arcképpel, tíz-húsz ezer forintért művészellátós eredetű, azaz a keretre szakszerűen felfeszített vásznú olajfestménnyel fizet. Valamennyi extravagáns helyi figura bizonytalan minőségű, sok esetben csupán alkalom szülte műtárgy tulajdonosává emelkedett, műtárgygyűjtővé, Szilágyi Lackó-birtokossá.
Hozzám többnyire a városból megtérve kiabált be, cigarettára, tejre várt, vagy pénzt kért. Ha meg rádűlt a csengőre, a kutyákkal vitába bonyolódott, és ha a hangzavart fokozandó közbeszólt a béka, majd a hegyoldal szajkója, nem sok választásom maradt, vagy betereltem és megitattam, vagy hirtelen fellelt munkámra hivatkozva nem fogadtam. Egyéb lehetőségem nem maradt. Néha jó volt vele beszélhetni, a legtöbbször azonban nem. Ide egy Pázmány Pétertől származó káromkodás kell, hogy sokszor mennyire nem volt jó vele beszélgetni. Voltak neki vallásos korszakai, látszott a szemén, mikor moszlim, mikor taoista, mikor Hit gyülekezetes, mikor pogány, mikor sátánista. Mikor szesztől, mikor szerektől bódult s mikor az olajfesték gőzétől. Mindig abban reménykedett, végtére is akadtak napok, amikor több képet is alkotott, így joggal hitte, hogy ő maga a Teremtő.
 (Géczi János-  Nyom. Veszprém-esszé. Palatinus Kiadó, Budapest, 2009. )


*******************************************************************************
Találkozás szegecses angyallal! (RAPTOR tollából!)

Habár sajnos nem is személyesen de találkoztam Lacussal a lakásán.Édes apja beinvitált a fenomenális punk kéjlakba.
Mikor megláttam az ajtót falat ahogy beléptem egyből megfogalmazódott bennem a kérdés. Mennyi festéket használt ő ehhez? ??
Az előtérben 2 erősítő(természetesen szét festett) meg egy eléggé megviselt szinten szín ábrázolatokkal ellátott dob felszerelés látható. Beléptem a szobájába az ajtón különböző zenekar nevek szerepeltek mint például Sex Pistols, Blondie stb….
Leültem a székébe és ámultam, épp hogy nem sírtam.
Az Érzelmi kaput az tette be mikor megfogtam lacus kabátját amiben mint kiderült végzett magával. Megölelgettem majd vissza raktam a szekrénybe. Vissza térve az előtérbe ahogy néztem az alakokat feltűnt egy nagy Zoé festmény a falon mint kiderült azért firkálta össze zoét mert épp össze vesztek valamin , Feltűnt viszont hogy kevés a festmény 5 6 darab volt talán abból 3 a Zoét ábrázolta azt hiszem .
Édes apja elkérte nevem telefon számom ha valami rendezvényre kerül a sor meghív.
Irtam a vendégkönyve egy pár sort már nem emlékszem mit
Rajzoltam egy szívet és bele írtam Lackó nevét.
Mindent össze vetve a feltűnő képhiánnyal ellentétbe isteni volt ott járni amint nyitva lesz megin én megyek szintén
Tán lacus most is az ablakban ül és vár ??? 

( RAPTOR , 2010, Várpalota)





*************************************************************************


Lackó-monotipia -régről!


Tóth Yoka Zsolt archivumából-"Kazincz mozdony",-monotipia Lackótól.A 80-as évekből való. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése