2012. november 7., szerda

"MAJD A MŰVÉSZETTÖRTÉNÉSZEK ELEMZIK SOK PÉNZÉRT..." /Szilágyi László /

Hááát...igen. A "jóslat " bejött!

Lackó mig élt mindég mondta hogy nem becsülik meg eléggé munkásságát, de azt is megjegyezte fájdalmas cinizmussal,  hogy:  " halálom után a művészettörténészek elemzik majd , jó pénzért!"

S LŐN!

Újfent...készülőben van egy emlék-kiállitás , de ÚJFENT valami OLYAT sütöttek ki amitől szegény Lackó lent a sirban MÉGEGYSZER megöngyilkolja magát....PONT amit ELLENZETT, PONT ami ellen LÁZADT, -most ÚGY rendezik meg neki, s tehetetlen ellene!

Számomra EZ a kegyeletsértő- NEM az hogy én legszivesebben kiexhumáltatnám, elhamvasztatnám s hamvait festékbe keverve festenék róla egy képet.
 Az ROMANTIKA, -ez amit itt művelnek viszont EMLÉKÉT GYALÁZÓ! S ezt ő is igy gondolná. Aki ismerte: TUDJA!!!
Kiállitását a helyi kortárs galériának csúfolt ámde inkább Képcsarnok-szintű "galériában" (...)  rendezik meg - de oké, ez még annyira nem gáz hisz mig az ő dolgai lesznek kint, legalább arra a kis időre szinvonal költözne be a helyiségekbe...
AZ viszont már GÁZ, hogy a megnyitót a POLGÁRMESTERI AULÁJÁBAN rendezik meg /Lackó GYŰLÖLTE az ilyen helyeket , agressziv lett tőlük!-akkor MIÉRT?  / és ráadásul, PONT AZOK nyitják meg, akik egyikéről  Lackó azt mondta, hogy még SENKI sem irt róla AKKORA hülyeséget mint ő  -másikuk  meg az, aki anno trágár dolgokat mondott rólam, ok nélkül.

Ráadásul  PONT  az egyikük, aki most megnyitja anno galád mód megfúrta az ÁLTALAM nagy munkával megszervezett Lackó emlékkiállitást a Veszprémi  kultúrházban  - ez TÉNY!!!- amit a SAJÁT FÉRJEM EMLÉKÉRE rendeztem VOLNA meg. TETTEK RÓLA hogy NE sikerüljön!
Addig furkálódott mig a hely szervezője azt mondta inkább NE rendezzük meg, mert ő nem akar haragot senkivel sem. S ezzel el volt intézve!
S AZ ÉN  LELKI VILÁGOM, -MINT ÖZVEGY!? AKI AJÁNDÉKKÉNT SZÁNTA FÉRJÉNEK A TÚLVILÁGRA AZT A PUNKOS ÖSSZMŰVÉSZETI LACKÓ-FESZTIVÁLT AMI LETT VOLNA!? Hozzá méltó diszlettel, filmekkel, zenékkel, képekkel, kultikus tárgyaival, ékszereivel? Ami HITELESEN Lackó lett volna?
AGGGGYANMÁR!  Kit érdekelt...itt DÖGÖLHETNÉK meg ezektől, -mindtől. Lenne akkor nekem is mindjárt képelemző emlékkiállitás fogadással meg nyakkendővel...ha-ha!

Valaki engem ajánlott- hogy én nyissam meg ezt a kiállitást - nopersze erről SZÓ SE LEHETETT!
KÖZÖM nem volt Szilágyihoz /azért hivnak ENGEM is igy asszonynéven! S azért minden II. képének a cime "ZOÉ"!/ -nomeg persze, ciki volna ha a kiskoztűmös hölgyek és a nyakkendős parfűmözött úriemberek" előtt azt nyilatkoznám hogy Lackó amig élt, éhezett, kukázott - ANNYIRA "becsülték meg"!

Ime , -a MEGHIVÓ!-(Na, NEM mintha ilyen nyálfröcsögtetésre el is mennék, ezt a meghivót nm is én kaptam hanem harmadkézből jutottam hozzá- !  UPDATE: kaptam végül én is egy meghivót de hogy ki küldte az rejtély maradt., feladó nem volt feltűntetve, kézzel cimezték...)

GRATULA HOLTAK VÁROSA, ÚJRA NAGYOT ALAKITOTTÁL! Oi! Oi! Oi!


UPDATE:  Valójában, ÖRÜLNÖM kéne...meg büszkének lennem. 
A baj csak AZ, hogy ez itt valójában NEM Lackóról szól!
 A képek az övéi de a megközelités rossz oldalról történik, rosszul, erőltetetten- és NEM és NEM fogják fel ,mert csőagyúak!
 Meg megmagyarázzák hogy "az alkotás a lényeg s végül MUSZÁJ lesz őt beemelni a nagy Mesterek közé!"
Ez igaz is. De NEM igy! Nem kishivatalnok stilusban képcsarnok szinten.
HA ...már akkor legalábbis egy Műcsarnokos emlékkiállitás dukálna, vagy egy Ludwig múzeumbéli, nagymenő művészetörténésszel vagy nagystilű művész újságiróval. 
Meg minden olyannal ami Lackóhoz tartozott. Mert igy örökké tájidegen marad s lesz benn valami ZAVARÓ...
SORRY!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése