2013. szeptember 15., vasárnap

"POLITIC SUCKS" -avagy hogyan használjunk fel egy halott művészt politikai célokra

Férjem, Szilágyi "Lackó" László, alias Oziris világ életében útálta a politikát.

Mindegy volt neki, jobb vagy bal, ő nem tartotta magáénak egyiket sem, sem a többi mellékpártot. Apolitikus volt. Sok képére ráirta: NO POLITIX! van egy képe mely a MURDER POLITIX cimet viseli.
Ime:







































 Magyarán: a HIDEG verte ki a politika szó hallatán s kés nyilt a zsebében a "pártok" fogalomra.
Teljesen szabadon gondolkodó alkotó ember volt., PUNK festő aki viszont a punk mozgalomnak sem volt igazándiból tagja, a mai nyálas punkokat meg amúgy sem csipte.
Ő a régivágású "oldschool" káosz-punk szimpatizánsa volt. Alkoss, dekorálj!

Sajnos, miután meghalt, úgy látom, mégiscsak politikai célokra használják fel a nevét, ki nyiltan- ki bújtatva.

Reklámozták már a nevével a várost, Veszprémet, mint "élhető kultúrális várost" holott Lackó "halott városnak" titulálta ezerszer.
S most legutóbb, az eredetileg barátok által megtervezett Szilágyi László emlékmű ötletét  is kisajátitotta a FIDESZES városvezetés s csináltak belőle egy betonaluljáró mélyén lévő csókos sógor-komák számára fenntartott bemutató helyiséget.

Úgybizony!


Tegnap beszéltem Yokes-szal  a hamarosan megjelenő Szilágyi Lackó-könyv kapcsán. Idejött, megmutatta nekem hogy átnézzem, nem e irtak el cimet meg egyáltalán. / valójában rájöttek, hogy LÓF'SZT SE TUDNAK Lackóról s képeiről s nélkülem nem mennek SEMMIRE!/

Volt is ám elirás rendesen! Régi képei új dátummal ellátva, önarcképek sima portréként bejegyezve ,a "Sátán kutyája" meg "Sátán dutyijának" átkeresztelve.
Volt öregasszony portré ZOÉ-ként beirva és 1988-as képe mint "Zoé" megcimezve ( 1992-ben ismerkedtünk meg, 88-ban én még nem magyarországon éltem!) , -ámde maga a kép se nem volt Zoé -se nem volt 88-as!

Volt fejjel lefelé állitott portré is amin pedig EGYÉRTELMŰEN látszott hogy ARCKÉP- és hasonló "nyalánkságok!"

Miután a képeket átirkáltuk valós adatokkal ellátva, s Yokes menni készült, mondtam neki hogy a Szilágyi Lackó utcagalériában csinálhatnék egy kiállitást, Lackó-RÓL festett képeimmel ,szülinapjára.
Mire a válasz: "Azt kötve hiszem! Ott évi 4 kiállitás lesz, és szigorúan csak PÁLYÁZNI lehet a helyre."

Ezekszerint: a SAJÁT FÉRJEM UTCAGALÉRIÁJÁBAN ÉN MINT ÖZVEGY S ALKOTÓTÁRS BE SE TEHETEM A LÁBAM!

Majd Fideszes sógor-komák, bennfentesek megbundázva. Meg ELEVE mi ez a "pályázni lehet", ez NEM az amit Lackó akarna! S KI dönti el hogy KI kiállithat? A tisztelt hozzá nem értő kultúrális vezetők!?

A sajtó NEM ezt irta !!!!

Már a JÓMODOR is azt kivánná hogy ÉN legyek az ELSŐ kiállitó. Pályázat NÉLKÜL! Merthogy ha Lackót kérdeznék ő EZT MONDANÁ.

A SZILÁGYI LÁSZLÓ UTCAGALÉRIA tehát XARIK MAGASRÓL a névadója kivánságára!

A másik ami SZIVENÜTÖTT- Yokes mondta hogy ha elmentem s fel is szólaltam VOLNA ...a Lackóról szóló konferencián, akkor sem kaptam volna érte gázsit -mig mások IGEN- mert "nem vagyok számlaképes". Az, hogy én vagyok az özvegy NEM SZÁMIT, NEM mérvadó.

Mondjuk én NEM Lackón akarnék meggazdagodni mint sokak ott, s nem is azért nem mentem el mert mondjuk nem fizettek - az egyik művészettörténész amúgy,felajánlotta hogy ad a saját gázsijából (MINŐ SZÉGYEN EZ- A VÁROSRA NÉZVE!!!) de én egyszerűen NEM AKARTAM ILYEN MŰ- MŰSORON RÉSZTVENNI!

Lackó és konferencia- ez 2 különböző dolog!

De EZ A FAJTA EMBERTELEN KÖZÖNY- hogy az éhezés, nyomor és kirekesztettség miatt öngyilkossá lett festő özvegyét UGYANÚGY kirekesszük, HIDEG közönnyel, miközben MINDENKI kaszál az öngyilkos férj tragédiájával  nevével- na ez OLLLLYAN MÉRTÉKBEN GUSZTUSTALAN S FASISZTA DOLOG hogy szóhoz se jutok !
Ráadásul ellehetetlenitik mindenféle bürokratikus szabállyal ( számlaadás, havi TB fizetés, ilyen-olyan engedély, vállalkozzak...stb.- amiknek a létminimum alatt NEM TUDOK megfelelni!) hogy eltartsam magamat a saját munkámból- és antiszociálisnak titulálnak mert a szociális segélyt NEM fogadom el!-  s akkor CSODÁLKOZNAK hogy szinte MINDENKIVEL haragban vagyok és mindenkiről becsmérlően trágárul irok, beszélek s folyton kritizálok!?

UNDORITÓ SZÉGYENLETES DOLOG AMIT EZ A KORMÁNY ,EZ A VÁROSVEZETÉS ÉS A HELYI KULTÚR-MUFTIK MEGENGEDNEK MAGUKNAK!
És igenis KEGYELETSÉRTŐ is!!!!
Ennyi az én véleményem. /s Lackóé is ez volna csak ő durvábban fejezné ki magát, asszem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése